Garść kodów do Shadow of the Ninja (Kage / Blue Shadow )

Gra Shadow of the Ninja znana jest też pod takimi tytułami jak: Kage oraz Blue Shadow. Na kartridżu CoolBoy 198 in 1 gra znajduje się pod nazwą Kage na pozycji 7. Wersja ta posiada animowane intro gry oraz animowany epilog, niestety z napisami po Japońsku.



I tak oto po około 6 godzinach, które musiałem rozdzielić na dwa dni grę Shadow of the Ninja mogę uznać za zakończoną. Co prawda aby ukończyć tą grę musiałem wspomóc się kodami na level oraz większą ilość kontynuacji, ale myślę, że spokojnie przy poświęceniu większej ilości czasu na trening można tą grę pokonać na standardowych 5 kontynuacjach.



Zresztą na tych właśnie 5 kontynuacjach udało mi się dojść do świata 4-1 gdzie gdybym przyłożył więcej uwagi to pewnie bym go również skończył. Prawdziwe schody dla mnie pojawiły się w mapie 4-2 która to jest bardzo zręcznościowa z dużą ilością trudnych skoków i ruchomych platform.
Musiałem zaliczać tą mapę wielokrotnie, aż udało mi się znaleźć schemat działania, podobnie było też z bossem świata 4, gdzie chciałem się już poddać, bo nie miałem pomysłu na niego, dodatkowo myślałem w pewnym momencie, że jest on po prostu zbugowany, bo nie ubywało mu życie po przemianie w gargulca, ale się w końcu udało.



Dalej było trudniej. Mapę 5-1 powtarzałem ponad 10 razy, dopiero po nauczeniu się jak unikać krabo-pająków oraz zapamiętaniu gdzie są pułapki i ile mam czasu udało się przejść tą mapę, po to aby trafić do mapy finałowej, którą powtarzałem chyba z 20, może 30 razy. Najwięcej problemu sprawiało mi na początku dobranie odpowiedniej broni do planszy, a następnie opracowaniu drogi przedzierania się do góry. Następnie walka z bossem która przy odrobinie refleksu w pierwszej części walki nie jest tak bardzo trudna, jak by się wydawało, natomiast po przemianie przeciwnika na kolor czerwony ponownie nie wiedziałem jak walczyć, a co najgorsze śmierć w walce z bossem powodował cofnięcie na początek mapy 5-2 a tym samym ponowne ryzykowne wspinanie się do góry.

Zapraszam do oglądania:

Wykorzystywane przyciski w grze:
Strzałka prawo/lewo : poruszanie się prawo/lewo, po przytrzymaniu bieg
Strzałka w górę: wchodzenie po drabinie oraz wchodzenie na platformy
Strzałka w dół: kucanie, schodzenie po drabinie
A: podskok, oraz przy kucnięciu zejście z platformy, a wisząc na platformie zeskok z niej
B: atak, po przytrzymaniu przez 6 sekund, błyskawica niszcząca wszystkich widocznych przeciwników (nie można zostać uderzonym w trakcie ładowania)
start: pauza, akceptacja wyborów w menu
select: w menu wybór ilości graczy oraz postać

Bronie itp.:
W grze możemy znaleźć 2 rodzaje broni do walki wręcz oraz 2 bronie miotane.
Do wali wręcz służy nam Katana która ma 3 etapy rozwoju (zasięg oraz szybkość walki) lub Kusarigama czyli sierp na łańcuchu. W przypadku drugiej broni oczywiście zasięg działania jest dużo większy, ale prędkość spada, dodatkowo zauważyłem, że czasem nawet jak powinniśmy trafić przeciwnika to go nie trafiamy (ale za to można bić do góry i pod kątem).

W przypadku broni miotanej mamy gwiazdki Shuriken (też z 3 etapami rozwoju) oraz granaty (których nie nauczyłem się rzucać, a jedynie upuszczać :P).

Rozwój mieczy oraz gwiazdek polega na zbieraniu pod rząd kolejnych mieczy.

Dodatkowo w skrzynkach z bronią, można znaleźć również mikstury życia (jedne dodają połowę życia drugie całe życie). Mikstury życia wypadają też z bardzo niewielkiej ilości przeciwników (chyba z 1-2 bossów lub mini bossów - nie do końca pamiętam już).

A teraz czas na kody :)
W menu wyboru ilości graczy, wybieramy czy chcemy grać w pojedynkę czy dwójkę za pomocą select, a następnie na padzie dla pierwszego gracza wbijamy kombinację jak poniżej:
A, A, A, A, B, B, B, B, A, B, A, B, A, B, A, B. jeżeli wszystko się udało usłyszymy dźwięk potwierdzający. Po usłyszeniu dźwięku musimy przytrzymać poniżej podane kombinacje jak w tabelce poniżej i zaakceptować za pomocą przycisku start na padzie numer 1.

Plansza Pad 1 Pad 2
1-2
B
1-3
A
1-4
A+B
2-1 B
2-2 B B
2-3 B A
3-1 B A+B
3-2 A
3-3 A B
4-1 A A
4-2 A A+B
4-3 A+B
5-1 A+B B
5-2 A+B A

Dodatkowo jeżeli do kombinacji dla pada nr. 2 dodamy również strzałkę w dół to otrzymamy w zależności od wersji gry: nieśmiertelność lub 9 kontynuacji (w wersji CoolBoy 198 in 1 otrzymujemy 9 kontynuacji zamiast standardowych 5)


0 komentarze :

Prześlij komentarz