Harlequin


W grze Harlequin z 1992 r. wydanej przez Gremlin Graphics, a napisanej przez The Warp Factory, wcielamy się w postać błazna - Arlekina którego po powrocie na swoją rodzinną planetę Chimerica stara się poskładać do kupy swoje złamane serce. W celu poskładania serca, gracz musi najpierw odnaleźć cztery jego części, a następnie zanieść je do centralnej wierzy zegarowej.


W grze mamy do pokonania 8 różnych plansz, część z nich będziemy zmuszeni odwiedzić kilka razy. Dodatkowo sama gra ewoluuje w trakcie grania, tzn. pojawiają się i znikają przejścia do różnych etapów w zależności od uruchomionej kombinacji przełączników. Czyli połączenie puzzli z platformówką w dość surrealistycznym świecie.

Sama gra natomiast ze względu na nieliniowość przechodzenia kolejnych poziomów nie trafia do końca w moje gusta, ale pod względem wykonania graficznego i muzycznego bije wiele produkcji na głowę (w szczególności muzycznie). Kolejnym problemem jaki mam z tą grą jest niestety "pływanie" w powietrzu bohatera, tzn. duża bezwładność w trakcie skakania oraz uczucie potrzeby ciągłego wduszania na maksa kierunku w trakcie skoku.


Klawiszologia:

Joystick:

  • góra - skok
  • góra+prawo/góra+lewo - skok w prawo/lewo
  • dół - kucanie
  • dół+prawo/dół+lewo - pełzanie w prawo/lewo
  • prawo/lewo - poruszanie się w prawo/lewo
  • fire - strzelanie sercami

Klawiatura

  • spacja - pauza
  • h - wyłączenie "space hoppera" (w późniejszych etapach gry)
  • F1 - ładowanie zapisu gry
  • F2 - zapisywanie pozycji gry
  • F10 - przełączanie między muzyką i efektami dźwiękowymi

0 komentarze :

Prześlij komentarz