3 razy Formuła 1 na Amidze 500


Ostatnio zagrałem sobie chwilkę w grę Vroom, czyli wyścigi Formuły 1 na Amidze i wbrew pozorom spodobało mi się, a jak wspominałem na filmie, nie przepadam za wyścigami z serii Formuła 1, wolę zwykłe wyścigówki/rajdówki po normalnych torach, a nie na torach wyścigowych.

Po tak pozytywnym odbiorze postanowiłem więc poszukać czegoś jeszcze z wyścigów Forumuły 1 w mojej skromnej kolekcji gier na Amigę i okazało się, że dodatkowo posiadam: Nigel Mansell's World Champonship Racing oraz F17 Challenge a to oznacza tylko jedno: czas coś porównać :D

W trakcie rozgrywki w każdej grze zagrałem na możliwie najniższym poziomie trudności Japoński tor. Poniżej znajdziecie moje skromne zestawienie.

Vroom

Na pierwszy ogień idzie najstarsza z gier a tym samym najuboższa graficznie produkcja czyli Vroom. Ale to, że gra jest najstarsza i najuboższa w szczegóły graficzne nie znaczy, że jest najgorsza, jak dla mnie w tej klasyfikacji mieści się na drugim z trzech miejsc.
Co mi się podoba: widoczność na dużą odległość, fajny efekt urwania koła, niezły dźwięk silnika oraz efekt tunelu (zmiana barwy dźwięku przy przejeżdżaniu przez tunele), nawet fajnie odwzorowane bolidy.
Nie podoba mi się natomiast: to że właściwie nie wiem na którym miejscu dojechałem do mety, jest tylko info o tym ile pojazdów wyprzedziłem, jednak trochę uboga graficznie.






Nigel Mansell's World Championship Racing
Kolejną w ciągu chronologicznym jest gra Nigel Mansell's Wold Champonship Racing posiada ona też najdłuższą nazwę ze wszystkich wymienionych ;) oraz podoba mi się najmniej z zestawionej trójki. Gra ta jest o około rok młodsza od Vroom i około rok starsza od kolejnej pozycji czyli F17 Challenge.
Co mi się podoba: bolidy przeciwników oraz tła, są też PIT stopy, ale z nich nie korzystałem, HUD (sporo informacji, ale są czytelne), muzyka w menu.
Co mi się nie podoba: dostaję oczopląsu przy graniu, chyba sposób animowania drogi nie był wykonany w sposób który podoba mi się moim gałką ocznym, dość mała odległość widzenia, słaby dźwięk silnika (nie ma też wyżej opisanego efektu tunelu).






F17 Challenge
Najmłodsza z omawianej serii jest oczywiście F17 Challenge wydana przez Team 17. Osobiście ta odsłona wyścigów Formuły 1 najbardziej mi podeszła do gustu, co prawda wygląda na najbardziej arkadową, ale ja właśnie lubię arkadowe wyścigi. Bolidy wyglądają trochę jak z kreskówki ale są wykonane z dużą starannością.
Co mi się podoba: udźwiękowienie (w tym muzyka w menu oraz najlepszy efekt tunelu), wygląd gry i sterowanie, w PIT stopie mogą nas naprawiać, mamy w hudzie pomiar uszkodzeń.
Co mi się nie podoba: trochę nie do końca czytelny jest hud ze statystykami.





Podsumowanie ostateczne

F17 Vroom Nigel Mansell
Ilość dyskietek 2 1 2
Rok wydania 1993 1991 1992
Wydawca Team 17 Lankhor Gremlin Graphics
Widok z tyłu kierownica kierownica
Efekt tunelu tak tak nie
Udźwiękowienie bardzo dobre dobre średnie
Grafika bardzo dobra średnia średnia
Przyjemność z grania wysoka średnia niska

0 komentarze :

Prześlij komentarz