Dead Island Retro Revenge


Dead Island Retro Revenge jest poboczną grą ze świata Dead Island (2 części FPP w świecie z zombiakami, za produkcję odpowiada Polski Technland).

Retro Revenge jest rasową chodzoną bijatyką 2D (spokojnie mogła by stać w salonie z automatami obok np. Cadillacs and Dinosaurs). W grze tej mamy do przemierzenia łącznie 24 etapy, które podzielone są na 3 światy. Każdy świat różni się przede wszystkim scenerią oraz tym jakich przeciwników w tych światach znajdziemy. Dodatkowo każdy świat ma swoje intro przedstawiające nowe bronie które od tego momentu są dostępne.

Nasz bohater standardowo walczy gołymi, nie uzbrojonymi pięściami oraz kopie z bucika wszystko do czego podbiegnie. Do bicia i kopania ma dość potężny arsenał animacji, ale ogólnie ciosy są cztery: frontalny (B), podbródkowy (Y), podcięcie (A) oraz atak przeciwnika który znajduje się za naszymi plecami (X).
Dodatkowo bohater posiada tzw. super broń oraz magiczną moc (do wyboru przed rozpoczęciem planszy, ale w momencie rozpoczęcia kampanii nie mamy żadnego wyboru).

Aby użyć super broni musimy nabić odpowiednią ilość kombosów, kombosy natomiast ładują nam pasek super broni, jak pojawi się napis, że broń jest gotowa to możemy ją uruchomić przyciskiem LT. Broń będzie działała tak długo na jak długo pozwoli nam pasek naładowania. Super broni w grze są trzy rodzaje: ręczna kosiarka, kusza, wyrzutnia koszulek.

Mocy specjalnej natomiast możemy użyć w każdym momencie gry i do wyboru mamy: atak piorunem, atak ninja oraz wzywamy smoka do pomocy.


Żeby było ciekawiej, na każdej planszy znajdziemy niebieską skrzynię z literkami "POW" w nich znajduje się dodatkowa broń ręczna (o ograniczonym czasie działania). Broń ta zależna jest od świata w którym jesteśmy. I tak w planszach 1-x w skrzyni znajdziemy wielki młot, w planszach 2-x znajdziemy naładowaną prądem katanę, a w planszach 3-x będzie to palący się toporek strażacki.

Dodatkowo na każdej planszy znajdziemy również drewnianą skrzynię w której znajdować się może: energia (jeżeli takową straciliśmy), magiczna moc (jeżeli takową użyliśmy), dodatkowe punkty (jeżeli nie straciliśmy ani energii, ani też nie użyliśmy mocy magicznej).

Aby utrudnić grę każdego przeciwnika należy atakować w inny sposób. I tak np. wielkie zombie które wypuszczają w naszą stronę fale energii (żółte po ziemi), należy atakować po nogach, w innym wypadku zostaniemy zaatakowani. Grube duże zombie w żółtym dresie najlepiej atakować atakiem podbródkowym do momentu oderwania głowy (głowa ta następnie poleci dalej w przeciwników jako pocisk, siejąc zniszczenie). Zombie psy należy podciąć, a następnie można w locie zaatakować kolejny raz posyłając truchło do przodu (B), do góry (Y), lub w dół (A). Takie kombinacje z latającymi elementami można również uskuteczniać z tarczami przeciwników czy też beczkami.


Sama gra to dla mnie miód na moją retro duszę. Grafika imituje doskonale graficzne rozwiązania z czasów automatów na żetony, a udźwiękowienie jest po prostu fenomenalne. Dodatkowo autorzy pomyśleli również nad możliwością włączenia i wyłączenia filtra graficznego powodującego zbliżenie się obrazu do obrazów z monitorów CRT :)

Co jeszcze dodać ?
Gra dostępna jest na platformach: Xbox One, PS4 oraz PC za niewygórowane kwoty (za swoją elektroniczną kopię w xbox store zapłaciłem coś około 10-12 PLN), natomiast przejście całej kampanii za pierwszym razem zajęło mi coś około 3-4 godzin, co jest czasem bardzo fajnym w przeliczeniu na kwotę którą trzeba za grę zapłacić. Dodatkowo wymasterowanie etapów 1-1 do 3-1 zajęło mi kolejne 4-5 godzin cały czas dobrej zabawy.

Serdecznie polecam.

0 komentarze :

Prześlij komentarz