Hostages - czyli prawie jak Counter-Strike i Raibnow-Six


Dawno temu, tj. w latach dziewięćdziesiątych męczyłem raz na jakiś czas Amigową grę Hostages
Gra ta znana jest też pod tytułami: Hostage: Rescue Mission (USA), Operation Jupiter (Francja), Rescue: The Embassy Mission (NES) .Nigdy nie udało mi się ukończyć w niej żadnej misji, zawsze zatrzymywałem się na etapie snajpera/komandosa wbijającego się przez okno i jak ubiłem wszystkich komandosów (swoich) to wyłączałem grę. Komandosi ginęli mi zawsze poprzez zerwanie się z linki. Czas to zmienić !


W grze znajdziecie 3 poziomy trudności oraz 5 misji. Każda misja składa się z 3 etapów.
Etap pierwszy to przedarcie się snajperów na pozycje strzelnicze, drugi etap polega na oczyszczeniu pomieszczeń przez snajperów, a następnie wbicie się do nich komandosów podwieszonych na linach z dachu. Ostatnim trzecim etapem jest infiltracja budynku i wykonanie w nim celów założonych w misji przez komandosów.


Aby ukończyć misję należy poznać klawiszologię dostępną w grze, która jest różna dla różnych etapów.

Etap 1: zakradanie się do pozycji snajperskich
F1-F3: wybór snajpera którym chcemy się poruszać (Delta, Echo, Mike);
ESC, Fire: sprawdzenie na mapie pozycji aktualnie kierowanego snajpera;
góra, góra-prawo, góra-lewo: chowanie się w oknach/drzwiach/za murkami
prawo, lewo: bieg w daną stronę;
dół-prawo, dół-lewo: przewrót w przód/tył;
dół: padnięcie na glebę, będąc na glebie można się czołgać w prawo lub lewo (prawo, lewo na joysticku) lub wstać (góra).

Etap 2.1: ostrzał snajperski
F1-F3: wybór snajperów (tych którzy przeżyli);
kierunki na joysticku: kierunek celowania;
Fire: oddanie strzału ze snajperki.

Etap 2.2: balansowanie na linie
F4-F6: wybór zawieszonych na linach komandosów (dodatkowo Hotel, Tango i Bravo);
góra: wspinanie się
prawo: poluzowanie liny, zbyt duże poluzowanie liny powoduje zerwanie się liny
lewo: zablokowanie liny
Fire: odbicie się od ściany, im dłużej naciskamy tym dalej się odbijamy
Fire+prawo: przebicie się przez szybę

Etap 3: infiltracja
F1-F6: tak samo jak w etapach 2.1 oraz 2.2
góra: do przodu
dół: zawrócenie
lewo: obrót w lewo
prawo: obrót w prawo
Fire: wystrzał (można trzymać, wtedy jest dłuższa seria)
Fire+kierunek: (trzymając fire), zmiana kierunku strzelania


0 komentarze :

Prześlij komentarz