Steampunkowy Chaos Engine na Amigę 500


Tematyka steampunku zawsze wydaje mi się interesująca, bo czyż nie interesującym byłoby zobaczyć kiedyś świat w którym cała elektronika jest zastąpiona urządzeniami mechanicznymi ? Gdzie stężenie przekładni i zębatek na metr kwadratowy przekracza wszystkie pojmowane przez nas granice. Z drugiej strony świat ten będzie pełny pary i dymu ze spalania węgla... (oh wait! :P).

Tak czy inaczej w grze The Chaos Engine mamy okazję wcielić się w jednego z 6 najemników których zadaniem jest wzbogacenie się na skutek pokonywania hord maszkar i ewentualnie tytułowej maszyny chaosu którą stworzył Baron Fortesque. Maszyna ta natomiast wymknęła się spod kontroli i przemieniła prawie całą populację Wiktoriańskiej Anglii w maszyny-potwory.

Gra została wydana w 1993 roku i pojawiła się na takich maszynach jak: Amiga, Atari ST, Amiga CD32, PC MS-DOS, RISC OS, Sega Mega Drive, Super NES; oraz na systemy: Mobile phone, Windows, OS X, Linux.


W grze do wyboru mamy 6 bohaterów oraz możliwość wyboru między trybem dla jednego jak i 2 graczy. Bez względu na nasz wybór w trakcie gry na planszy zawsze będzie 2 bohaterów który wspomagają swoje działania (w opcji dla jednego gracza drugi bohater będzie sterowany przez komputer, a w przypadku opcji dla dwóch graczy oczywiście przez drugiego gracza :))

Każda z postaci do wyboru ma różne atrybuty i umiejętności. Atrybuty takie jak: SKILL (rączka), STAMINA (serce), SPEED (skrzydełko), WISDOM (głowa) mogą być rozbudowywane za kasę zdobytą na mapie, ale tylko do maksymalnego poziomu który posiada dany bohater.
  • Skill: prawdopodobnie najważniejszy atrybut od niego zależą wszystkie inne atrybuty, określa również kiedy bonusy i inne specjalne umiejętności będą dostępne.
  • Stamina: czyli ilość życia
  • Speed: szybkość poruszania się postaci
  • Wisdom: inteligencja postaci, ma zastosowanie tylko dla postaci sterowanych przez komputer i określa umiejętności komputera do grania
Klawiszologia
kierunki na joysticku: kierunek poruszania się/patrzenia
fire: oddanie strzału
przytrzymanie fire przez 2 sekundy: użycie specjalnej zdolności (pod warunkiem posiadania pasków specjalnej mocy :P)
lewy lub prawy shift: zmiana specjalnej zdolności dla gracza 1 lub 2 (pod warunkiem posiadania więcej niż jednego)
spacja: w trybie dla 1 gracza podmiana specjalnej zdolności z graczem numer 2




0 komentarze :

Prześlij komentarz