DeathTrap: World of Van Helsing - czyli coś dla fanów tower defense oraz hack and slash


30 grudnia 2016 (PC/Xbox One/PS4) premierę miała kolejna gra studia Neocore Games, czyli ludzi odpowiedzialnych za cykl The Incridible Adventures of Van Helsing która to była rasowym przedstawicielem gatunku Hack and Slash (dawniej nazywane: Diablo-podobne) w świecie łowcy potworów nieustraszonego profesora Van Helsinga (w pierwowzorze wcielamy się w syna znanego profesora, a do pomocy mamy ducha szlachcianki o imieniu Katarina). W przytaczanym tytule mieliśmy do czynienia z zadaniami polegających na obronie naszego podziemnego laboratorium przed hordami przeciwników. Obrona ta polegała na rozkładaniu pułapek tak, aby jak największa część przeciwników w nie wpadała, a tym samym nie byli oni w stanie dotrzeć do bronionych przez nas obszarów - czyli standardowy Tower Defense z aktywnym bohaterem wspomagającym działania maszyn broniących.

W DeathTrap pozbyto się całkowicie otoczki fabularnej i przemierzania świata, a pozostawiono nam czystą i niczym nieskrępowaną sieczkę hord przeciwników za pomocą zmyślnych pułapek oraz oręża dzierżonego przez prowadzonego przez nas bohatera. Żeby było jeszcze fajniej w styczniu gra ta jest dostępna za darmo dla użytkowników usługi Xbox Live (płatny abonament dla konsol Xbox, za pomocą której mamy dostęp do trybu multiplayer w grach jak i dostępu do kilku tytułów miesięcznie wliczonych w abonament).

Co właściwie oferuje nam gra?
Na wstępie musimy wybrać jaką klasą bohatera będziemy grać: Maruder (topór/młot + zbroja), kusznik, mag. Ja wybrałem marudera. Każda z tych postaci ma osobny zestaw skill, przykładowe "drzewko" umiejętności marudera poniżej.


Dodatkowo każda pułapka może być rozbudowywana na 2 standardowe sposoby oraz 3 specjalne (różne efekty), każda rozbudowa ma swoje levele.


Czyli już wiemy, że trzeba koksić punkty, aby rozbudowywać pułapki i bohatera, bo każda kolejna misja będzie większym wyzwaniem, a potworów będzie przybywać z każdą minutą. W temacie potworów w grze dostępny jest ładny bestiariusz w którym możemy poczytać na jakie ataki dany typ przeciwnika jest odporny, a na jakie wrażliwy, dzięki czemu mamy pewną możliwość planowania rozkładu pułapek przy portalach z których przeciwnicy dosłownie zalewają planszę.


Jeżeli chodzi o długość rozgrywki - pierwszy TIER (a jest ich 4) w trybie dla pojedynczego gracza ukończyłem w około 3 godziny. Żeby było ciekawiej TIER składa się z 13 map, każda mapa natomiast ma 3 poziomy trudności (poziom 1: 30% HP mobów i 40% ataku,; poziom 2: 70% HP mobów i 70% ataku; 3 poziom: moby mają pełne życie i atakują z pełną siłą). Po ukończeniu pierwszego TIER zostają nam odblokowane dodatkowe tryby gry: scenariusze oraz "nieskończona gra" (grasz póki dasz radę powstrzymać fale potworów na danej mapie). Dodatkowo zakończanie pierwszego TIER powoduje odblokowanie 6 dodatkowych plansz, na których można grać tylko wg. scenariuszów.
Scenariusze: każda mapa ma 9 scenariuszy z 3 różnymi poziomami trudności, scenariusze polegają na dodaniu modyfikatorów do rozgrywki jak np. regeneracja HP przeciwników (im wyższy poziom trudności, tym szybciej moby się leczą) albo obniżenie skuteczności mikstur leczniczych, wraz ze wzrostem prędkości zdobywania doświadczenia postaci.

Pozostając przy miksturach nasz bohater ma również ekwipunek, który może zmieniać. Zbieranie polega na otwarciu skrzyni po zabiciu ostatniego przeciwnika z ostatniej fali na danej mapie. Za każde przejście mapy dostajemy jedną skrzynię, ale można w niektórych mapach zdobyć ich więcej zabijając specjalnych przeciwników (są często schowani na uboczu i nie biorą udziału w ataku na naszą bazę, oznaczeni są brązową czaszką, po ich zabiciu podnosimy klucz, który pod koniec mapy spowoduje pojawienie się dodatkowej skrzynki). W skrzynkach mamy losowy loot i mogą tam być zbroje, bronie i różnego rodzaju wspomagacze.

Oczywiście na zakończenie planszy otrzymujemy też punkty doświadczenia bohatera które powodują wzrost poziomu doświadczenia bohatera, a tym samym możliwość rozwoju poszczególnych umiejętności bohatera.

Dodatkowo niektóre mapy na niektórych poziomach trudności mają zadania dodatkowe których spełnienie gwarantuje nam dodatkowe nagrody (kasa, punkty rozwoju pułapek etc.), np. w trakcie walki nie można używać teleportu, w trakcie walki nie można budować pułapek przyzywających sojuszników itd.

Jest też tryb dla wielu graczy (poprzez internet, nie zauważyłem możliwości grania na dzielonym ekranie :( - za dużo w grze się dzieje, aby dało się to logicznie podzielić), jest też jakaś namiastka kraftingu (bardzo losowy) oraz sklep z itemami dla bohatera (niestety bez mikropłatności nic nie kupimy, bo każdy item potrzebuje jakiegoś niebieskiego kryształka, który dostępny jest tylko w sklepie za realną gotówkę - pffffffff).

Przejście mapy to około 10-30 minut, więc akurat aby się na szybko zrelaksować :)

W filmiku poniżej zobaczycie jak mniej więcej wygląda rozgrywka (4 plansze), nie sugerujcie się do końca jakością nagrania, bo gra wygląda dużo lepiej, ale nie wiedzieć czemu przy zgrywaniu dowaliła mi się dość mocna kompresja (zgrywane za pomocą aplikacji DVR wbudowanej w system Xbox one).




Słów kilka o sterowaniu: (Xbox One)
  • Y, A, B, X, RB, RT - skille bohatera (w menu drzewka umiejętności można aktywne skille przypisywać pod konkretny przycisk)
  • prawy analog - w lewo zmniejszenie prędkości, w prawo zwiększenie. Zakres: 1/2, x1, x2
  • lewy analog - poruszanie się
  • strzałka w górę - karta bohatera
  • LB - apteczka
  • LT - interakcja np. z pułapką w celu wyboru trybu rozbudowy, lub miejscem na pułapkę w celu wybudowania. Prawym analogiem wybieramy z menu kołowego, akceptujemy za pomocą A. Za pomocą X niszczymy/sprzedajemy pułapkę. LT potrzebne jest też do podnoszenia dropu (klucze z neutralnych mobów jak i lootu ze skrzynek, złoto podnosi się samo). Interakcję można też odbyć z miejscami oznaczonymi różowymi pentagramami na mapie, czyli teleportami, w trakcie interakcji z teleportem czas się zatrzymuje.
  • przycisk podglądu (dwa okienka nad krzyżakiem) - mapa, naciśnięcie na w trybie mapy przycisku menu, powoduje uruchomienie kolejnej fali przeciwników. Mapa zatrzymuje czas.
  • Przycisk menu (nad prawym analogiem) - pauza i szybkie menu.

0 komentarze :

Prześlij komentarz