Battletoads, porównanie wersji Amigowej z Pegasusową


Pegasusowa wersja gry Battletoads to jedna z moich najbardziej lubianych jak i znienawidzonych gier z dzieciństwa. Lubianych ze względu na oprawę muzyczną i graficzną jak i strasznie wciągający gameplay, który nie pozwalał oderwać się od konsolki przez wiele godzin. Znienawidzona z powodu absurdalnego poziomu trudności rosnącego wręcz geometrycznie, co nie zmienia faktu, że gra była niesamowicie grywalna i dawała mi sporo radości. Dodatkowo umożliwiała współpracę z drugim graczem i oferowała bardzo zróżnicowane poziomy, prawie w każdym grało się inaczej.
Nadszedł rok 2017, odświeżona Amiga 500 śmiga jak szalona, a w moich dyskietkowych zbiorach odnalazłem dwie 3,5 calowe nośniki z grą Battletodas na Amigę, jakieś było moje szczęście odnaleźć ulubioną grę z dzieciństwa na jednym z lepszych sprzętów retro... niestety szczęście nie trwało zbyt długo, brak obsługi 2 przycisków w grze Battletoads na Amigę niszczy całkowicie grywalność tej gry, nawet pięknie animowane intro i dobrze znana muzyka nie ratuje tej produkcji, kiedy sterowanie leży i kwiczy :( Zresztą sami zobaczcie:


Po nagraniu tego materiału sprawdziłem jeszcze raz tą grę z podpiętym 2-przyciskowym joystickiem i niestety dalej aby podskoczyć postacią należy nacisnąć naraz fire+góra, co w przypadku operowaniem joystickiem może powodować i powoduje to, iż nasza postać podskakuje w najmniej odpowiednim momencie.

Sama seria Battletoads jest multiplatformą obejmującą platformy takie jak: Amiga, Amiga CD32, automaty (arcade machines), NES, pegasus, GameBoy, GameBoy Advanced, Sega Genesis, Sega GameGear. Za stworzenie tej marki odpowiedzialna jest firma: Rare Ltd.

Moim ulubionym etapem w Battletoads jest 3 plansza tj. wyścig z przeszkodami:


Werdykt:
poniżej moje małe zestawienie obu gier w kilku kategoriach:

Porównanie grafiki: po lewej Amiga, po prawej Pegasus



Bezsprzecznie intro do Amigowej wersji gry jest zdecydowanie lepsze niż ubogie intro na Pegasusie, ale jeżeli chodzi o wygląda plansz to Amigowa wersja i Pegasusowa są bardzo podobne (no dobra modele postaci są słabiej wykonane na Pegasusie, ale na Amidze np. widoczność jest dużo gorsza niż w przypadku Pegasusa - np. w miejscu walki z latającymi świniami, tła na bardzo zbliżonym poziomie). Pod względem muzycznym niby Amigowa wersja wypada lepiej, ale znowu tylko w intro i menu, bo już ingame w przypadku Amigi mamy do wyboru albo efekty dźwiękowe, albo muzykę, w przypadku wersji Pegasusowej muzyka cały czas sobie w tle gra, więc osobiście dla mnie na plus wersja Pegasusowa.
Idąc dalej Amigowa wersja ma bardzo poważne niedociągnięcie (o którym dowiedziałem się dopiero z youtubowych gameplayów) - nie ma w niej mojej lubionej planszy, tj. wyścigu z przeszkodami, a dokładniej jest ona zupełnie inaczej wykonana i na czym innym polega, ogromny minus dla Amigi.
A na koniec najważniejsza sprawa: grywalność i tutaj ponownie wersja Pegasusowa wygrywa, gra obsługuje 2 przyciski, natomiast Amigowa tylko jeden z tego powodu trzeba wykonywać głupie akrobacje joystickowe które tylko niepotrzebnie tą trudną grę jeszcze bardziej utrudniają.


Finalny werdykt:
5/5

 2/5



Czas na oszukiwanie:
Kody i sztuczki znalazłem tylko dla wersji NESowej (dla pegasusowej też powinny działać):

W menu głównym przytrzymaj: dół+A+B i naciśnij start: dodatkowe 5 żyć

Aby mieć 3 więcej kontynuacji należy uruchomić grę dla 2 osób, jednego gracza poświecić i grać spokojnie do momentu wyczerpania żyć wtedy zamiast naciskać kontynuację dla obecnie granej postaci, naciśnij start na 2 padzie i graj drugą żabą, powtarzać na przemiennie :)



0 komentarze :

Prześlij komentarz