Sulik vs przerośnięte króliki z kosmosu, czyli gram w Gun-Nac


Kiedy na skutek kosmicznego promieniowania króliki, marchewki talerzyki inne sprzęty codziennego użytku się buntują (przy okazji rosnąc i nabierając masy, czasem wyrastają im też działa laserowe i plazmowe) i zaczynają opanowywać nasz żyjący w spokoju od lat układ słoneczny to wiedz, że coś się dzieje i należy ekscentrycznego dowódcę-renegata Gun-Nac. Tylko dowódca Gun-Nac jest w stanie odeprzeć to niezbadane i zaskakujące zagrożenie. I tak oto rozpoczyna się fabuła gry Gun-Nac.


Gun-Nac jest wertykalną strzelaną w której głównym celem jest dotarcie do ostatecznego zagrożenia i jego zlikwidowanie, na drodze do celu będziemy musieli niszczyć przerośnięte króliki, marchewki czy też talerzyki i wiele innych abstrakcyjnych przeciwników. Dodatkowo w trakcie niszczenia przeciwników będziemy musieli unikać ich pocisków, aby sami nie zginąć w tej bohaterskiej walce o wyzwolenie układu słonecznego.
Gra podzielona jest na 8 tematycznych etapów, których na końcu bronią bossowie etapu. Dodatkowo w trakcie przemierzania każdego etapu spotykamy również w trakcie jednego dużego przeciwnika (takiego mini bossa). W ostatnim ósmym etapie spotykamy oczywiście więcej bossów po drodze, znanych nam już z wcześniejszych plansz.

Prezentacja gry oraz jej przejście poniżej:

Jak grać ?
strzałki - poruszanie statkiem w każdym kierunku
A - bomba (4 rodzaje do zebrania, max 20 sztuk na pokładzie), wystrzał bomby powoduje również zmianę na czas działania bomby broni głównej na broń którą mamy na samym początku gry (karabin)
B - broń główna (5 rodzajów)
start - pauza
select - nieużywane

Rodzaje power-upów które można zebrać (wypadają z niektórych przeciwników oraz przede wszystkim z żółtych i niebieskich bonusowych maluszków):
F - okrąg z ognia, może służyć jako ochrona statku, rozbudowany do dwóch okręgów
W - deszcz niszczący przeciwników
B - długi promień jeżdżący od prawej do lewej i z powrotem, możliwość rozbudowania na 2 promienie latające naprzemiennie
T - odbijający się od ścian pocisk
1 - karabinek, rozbudowa powoduje dodanie kolejnych wiązek karabinu pod różnymi kątami i zagięciami
2 - kule ognia, które strzelają pociskami, rozbudowa powoduje zwiększenie średnicy
3 - naprowadzane bumerangi, rozbudowa dodaje kolejne kierunki wystrzały oraz zwiększa prędkość
4 - miotacz ognia, rozbudowa dodaje więcej wiązek o większym zasięgu. ciągłe trzymanie fire zmniejsza zasięg po czasie
5 -laser, rozbudowa powoduje dodanie większej ilości wiązek, aż pokryją prawie cały ekran, nie zatrzymuje się na przeciwnikach, przechodzi dalej
P - zwiększa moc ataku
statek - dodaje skrzydła do statku, co oznacza dodatkowe miejsca na broń. Zwiększa obronę statku (zamiast jedno trafienie = śmierć, w przypadku posiadania skrzydeł przy pierwszym trafieniu niszczone są skrzydła, a dopiero przy drugim statek, jak nie ma skrzydeł).
worek z kasą - kasa do wydania w sklepie

Kody oszustwa etc.:
Wybór etapu: po zakończeniu się intra wybierz "config.sys" następnie w sound test wartość 01 zmień na 05 i można zmieniać strzałkami etap (area).
Etap 0: podczas pisania tego wpisy zauważyłem, że w trakcie wyboru etapu można wybrać etap zerowy po prostu używając strzałki w lewo w po aktywowaniu wyboru etapu, opisanego powyżej.
Możliwość wyboru nieśmiertelności: w trakcie intra (przez cały czas) trzymaj wciśnięte przyciski A+B, po zakończeniu standardowego intra pojawi się dodatkowe 3 scenki, następnie w "config.sys" macie dostęp do dodatkowej funkcji: Death/No Death

0 komentarze :

Prześlij komentarz