Czy symulatory wyścigów samochodowych były obecne na Amidze ? Ależ oczywiście i to już nawet od 1989 roku (a pewnie i wcześniej). Co prawda jeszcze kilka tygodni temu nie byłbym w stanie odpowiedzieć na to pytanie twierdząco, bo nigdy wcześniej w Test Drive II: The Duel nie grałem, a tym bardziej nie grałem w jego pierwszą część czyli Test Drive z 1987 roku.
Test Drive II został wydana przez Accolade, a wyprodukowana przez Distinctive Software Inc., i cała gra mieściła się tylko na jednej dyskietce. Niestety z tego powodu (mała objętość danych) w grze dostępne są tylko dwa auta do ścigania się: Ferrari F40 oraz Porsche 959.
Ale aby umilić granie wydawca po pewnym czasie wydał aż 4 dodatkowe dyskietki z dodatkową zawartością (a przynajmniej takowe pojawiły się w wersji Amigowej, ponieważ na różnych systemach pojawiały się różne ilości dodatków, lub ich wcale nie było, tak czy inaczej pod względem ilości dodatkowych dyskietek wersja Amigowa była najbardziej rozbudowana):
- Test Drive II Car Disk: The Muscle Cars (1990):Dodatkowe samochody: Corvette Sting Ray, Dodge Charger Daytona, Pontiac GTO, Mustang Shelby GT500 Cobra, Camaro C.O.P.O. 9560 ZL-I
- Test Drive II Car Disk: The Supercars (1990)
- Test Drive II Scenery Disk: California Challenge (1989)
- Test Drive II Scenery Disk: European Challenge (1990)
Dodatkowe samochody: RUF Twin Turbo (Podrasowany Porsche 911), Lotus Turbo Esprit, Lamborgini Countach, Ferrari Testarrosa, Corvette ZR1
Dodatkowe trasy po Kalifornii
Dodatkowe trasy po państwach Europy
Nie muszę oczywiście wspominać, że wnętrza pojazdów są różne w zależności od pojazdu ? W dzisiejszych czasach takie dodatki byłby świetną pożywką dla modderów który wprowadzaliby swoje modele do gry :)
Ale zostawmy już dodatki i przejdźmy do samej rozgrywki. Czemu tą gr nazywam symulatorem ? Po pierwsze posiada widok zza kierownicy, co nie zdarza się zbyt często w grach na Amigę, druga sprawa jest taka, że auto zachowuje się w miarę realistycznie, tzn. wpada w poślizgi przy skręcie kołami wraz z wciśniętym przyspieszeniem, samochód posiada lusterka, Policja może wlepić nam mandat. Co prawda późniejsze gry również czasem pokazywały dość realistyczne na tamte czasy zachowania pojazdów, ale najczęściej robiły to w obrazie zza pojazdu, dodatkowo przy dużo większych prędkościach obrazu. A na koniec mamy aspekt pseudo ekonomiczny, tzn. po każdej trasie musimy zatankować, co prawda nie widziałem w grze kwestii kasy etc. a po prostu w taki sposób rozwiązano kwestię mety wyścigu, tzn. zamiast cisnąć z pełną mocą przez metę, na mecie musimy się zatrzymać.
Czy w takim razie Test Drive II The Duel jest ścigałką perfekcyjną bez wad ? No właśnie niestety nie, chociaż z jednej strony naprawdę niewiele brakowało. Problemem jest sterowanie w grze, byłem bardzo bliski wyłączenia gry po około 5-10 minut grania, gdzie auto ślizgało mi się jak na lodzie i ciągle się rozbijałem o wszystko, a spowodowane to było drugim problemem który jak by nie było negował pierwszy. Tym problemem jest prędkość działania gry na mojej Amidze 500 z 1MB ramu (piszę konfigurację, bo może na szybszych konfiguracjach chodzi ona lepiej, chodzić nie sądzę), nie chodzi tutaj też o to że gra się tnie, laguje czy coś podobnego. Ona po prostu jest powolna bez efektu odczuwania prędkości. Przykładowo w innych grach kiedy widziałbym taką prędkość mijania innych pojazdów czy też okolicznych drzew zakładałbym, że jadę około 40-50 km/h i tak mi się wydawało w tej grze, że jadę powoli... do momentu kiedy popatrzyłem na prędkościomierz w samochodzie i zauważyłem, że "pędzę" wg. niego jakieś 250-300 km/h, czyli wpadanie w poślizgi na ostrych zakrętach czy też przy starcie kiedy wskazówka obrotościomierza chce wyskoczyć oknem jest po prostu normalnym zachowaniem pojazdu i co ważniejsze tak powinno to wyglądać w prawdziwym świcie. Niestety bez obserwowania liczników nie byłem w stanie dostrzec po mijanym terenie, że jadę z takimi prędkościami i strasznie się dziwiłem, że wypadam raz za razem z drogi. Ale jak tylko sobie uświadomiłem ten fakt, to praktycznie od razu rozpoczęłam jeździć pewniej i bezpieczniej w tej grze (kwestia przyzwyczajenia).
Czas na oszukiwanie:
w trakcie gry wpisz poniższe kody aby otrzymać dane efekty:
- outrun - wyprzedzenie przeciwnika
- aerf - dodatkowe życie (życia tracimy w wypadkach oraz przejechaniu stacji benzynowej bez zatrzymywania się)
- aerth - lepsze hamowanie i przyspieszenie
- gass - przeniesienie na stację benzynową (meta)
- gasst - przeniesienie na stację benzynową z dodakowymi punktami
- bruce - zmiana znaku poziomu 2 na "Bruce Dawson Wrote This"
0 komentarze :
Prześlij komentarz