Test Drive II: The Duel


Czy symulatory wyścigów samochodowych były obecne na Amidze ? Ależ oczywiście i to już nawet od 1989 roku (a pewnie i wcześniej). Co prawda jeszcze kilka tygodni temu nie byłbym w stanie odpowiedzieć na to pytanie twierdząco, bo nigdy wcześniej w Test Drive II: The Duel nie grałem, a tym bardziej nie grałem w jego pierwszą część czyli Test Drive z 1987 roku.

Test Drive II został wydana przez Accolade, a wyprodukowana przez Distinctive Software Inc., i cała gra mieściła się tylko na jednej dyskietce. Niestety z tego powodu (mała objętość danych) w grze dostępne są tylko dwa auta do ścigania się: Ferrari F40 oraz Porsche 959


Ale aby umilić granie wydawca po pewnym czasie wydał aż 4 dodatkowe dyskietki z dodatkową zawartością (a przynajmniej takowe pojawiły się w wersji Amigowej, ponieważ na różnych systemach pojawiały się różne ilości dodatków, lub ich wcale nie było, tak czy inaczej pod względem ilości dodatkowych dyskietek wersja Amigowa była najbardziej rozbudowana): 
  1. Test Drive II Car Disk: The Muscle Cars (1990):
    Dodatkowe samochody: Corvette Sting Ray, Dodge Charger Daytona, Pontiac GTO, Mustang Shelby GT500 Cobra, Camaro C.O.P.O. 9560 ZL-I
  2. Test Drive II Car Disk: The Supercars (1990)
  3. Dodatkowe samochody: RUF Twin Turbo (Podrasowany Porsche 911), Lotus Turbo Esprit, Lamborgini Countach, Ferrari Testarrosa, Corvette ZR1
  4. Test Drive II Scenery Disk: California Challenge (1989)
  5. Dodatkowe trasy po Kalifornii
  6. Test Drive II Scenery Disk: European Challenge (1990)
  7. Dodatkowe trasy po państwach Europy
Nie muszę oczywiście wspominać, że wnętrza pojazdów są różne w zależności od pojazdu ? W dzisiejszych czasach takie dodatki byłby świetną pożywką dla modderów który wprowadzaliby swoje modele do gry :)

Ale zostawmy już dodatki i przejdźmy do samej rozgrywki. Czemu tą gr nazywam symulatorem ? Po pierwsze posiada widok zza kierownicy, co nie zdarza się zbyt często w grach na Amigę, druga sprawa jest taka, że auto zachowuje się w miarę realistycznie, tzn. wpada w poślizgi przy skręcie kołami wraz z wciśniętym przyspieszeniem, samochód posiada lusterka, Policja może wlepić nam mandat. Co prawda późniejsze gry również czasem pokazywały dość realistyczne na tamte czasy zachowania pojazdów, ale najczęściej robiły to w obrazie zza pojazdu, dodatkowo przy dużo większych prędkościach obrazu. A na koniec mamy aspekt pseudo ekonomiczny, tzn. po każdej trasie musimy zatankować, co prawda nie widziałem w grze kwestii kasy etc. a po prostu w taki sposób rozwiązano kwestię mety wyścigu, tzn. zamiast cisnąć z pełną mocą przez metę, na mecie musimy się zatrzymać.


Czy w takim razie Test Drive II The Duel jest ścigałką perfekcyjną bez wad ? No właśnie niestety nie, chociaż z jednej strony naprawdę niewiele brakowało. Problemem jest sterowanie w grze, byłem bardzo bliski wyłączenia gry po około 5-10 minut grania, gdzie auto ślizgało mi się jak na lodzie i ciągle się rozbijałem o wszystko, a spowodowane to było drugim problemem który jak by nie było negował pierwszy. Tym problemem jest prędkość działania gry na mojej Amidze 500 z 1MB ramu (piszę konfigurację, bo może na szybszych konfiguracjach chodzi ona lepiej, chodzić nie sądzę), nie chodzi tutaj też o to że gra się tnie, laguje czy coś podobnego. Ona po prostu jest powolna bez efektu odczuwania prędkości. Przykładowo w innych grach kiedy widziałbym taką prędkość mijania innych pojazdów czy też okolicznych drzew zakładałbym, że jadę około 40-50 km/h i tak mi się wydawało w tej grze, że jadę powoli... do momentu kiedy popatrzyłem na prędkościomierz w samochodzie i zauważyłem, że "pędzę" wg. niego jakieś 250-300 km/h, czyli wpadanie w poślizgi na ostrych zakrętach czy też przy starcie kiedy wskazówka obrotościomierza chce wyskoczyć oknem jest po prostu normalnym zachowaniem pojazdu i co ważniejsze tak powinno to wyglądać w prawdziwym świcie. Niestety bez obserwowania liczników nie byłem w stanie dostrzec po mijanym terenie, że jadę z takimi prędkościami i strasznie się dziwiłem, że wypadam raz za razem z drogi. Ale jak tylko sobie uświadomiłem ten fakt, to praktycznie od razu rozpoczęłam jeździć pewniej i bezpieczniej w tej grze (kwestia przyzwyczajenia).


Czas na oszukiwanie:
w trakcie gry wpisz poniższe kody aby otrzymać dane efekty:
  • outrun - wyprzedzenie przeciwnika
  • aerf - dodatkowe życie (życia tracimy w wypadkach oraz przejechaniu stacji benzynowej bez zatrzymywania się)
  • aerth - lepsze hamowanie i przyspieszenie
  • gass - przeniesienie na stację benzynową (meta)
  • gasst - przeniesienie na stację benzynową z dodakowymi punktami
  • bruce - zmiana znaku poziomu 2 na "Bruce Dawson Wrote This"

0 komentarze :

Prześlij komentarz