Terminator 2 The Judgment Day. Amiga i Pegasus


Małymi krokami zbliża się "okrągła" bo 26 rocznica powstania filmu Terminator 2: Dzień sądu. Rzekłbym, że nawet bardzo małymi krokami bo film miał światową premierę 1 lipca 1991 roku, natomiast premiera Polska odbyła się 5 maja 1992 roku. W tym samym roku w którym miał premierę film miała również premierę gra Terminator 2: Judgement Day m.in. na klasyczne Amigi, a w roku 1992 pojawiła się gra o tym samym tytule na m.in. konsolę NES. Aby wszystko było jeszcze ciekawsze za obiema wersjami gry stała ta sama firma czyli LJN Ltd.



Logicznym by było, aby w przypadku gier firmowanych przez tą samą firmę i posiadających ten sam tytuł wszystkie prezentowały podobny typ rozgrywki bez względu na platformę (oczywiście rozumiem różnice w wyglądzie i brzmieniu spowodowane ograniczeniami danych platform pod względem innych platform), ale nie dzieje się tak w tym przypadku. W przypadku Terminator 2: Judgment Day gra na NESa (Pegasusa/Famicoma) oraz Amigę są zupełnie różnymi grami. Obie co prawda opierają się luźno na fabule filmu o tym samym tytule, ale każda ma zupełnie co innego do zaoferowania i nie mówię tutaj tylko o grafice, a o tym jak wygląda rozrywka. Poniżej znajdziecie informacje jak wygląda rozgrywka w tych dwóch wersjach:

Etap 1:
Amiga: walka 1 vs 1 T-800 kontra T-1000, najpierw strzelanie się, potem bicie prawdopodobnie gdzieś na korytarzach salonu z grami automatowymi
NES: walka z chordą przeciwników (chyba harlejowców), najpierw na placu przed knajpą, a następnie w knajpie, zwieńczeniem poziomu jest walka z gigantem (lol).

Etap 2:
Amiga: ucieczka na motorze po kanałach przed T-1000 w ciężarówce, możemy tylko unikać przeszkód i starać się nie dać rozjechać ciężarówce. John siedzi za naszymi plecami.
NES: również ucieczka na motorze po kanałach, z tą różnicą, że T-800 musi przestrzeliwać kłódki w bramach pod mostkami oraz ostrzeliwać ciężarówkę, aby się cofała jak i unikać również przeszkód. John dołącza się na swoim crossie na końcu.

Bonus 1:
Amiga: Puzzle, składanie ręki T-800.



Etap 3:
Amiga: ponowna walka 1 vs 1 T-800 z T-1000 na tych samych zasadach, co w etapie pierwszym, tym razem prawdopodobnie w zakładzie psychiatrycznym.
NES: platformowe poszukiwanie Sary Connor w zakładzie psychiatrycznym oraz unikanie strażników i sanitariuszy oraz walka z T-1000.

Bonus 2:
Amiga: puzzle, składanie twarzy T-800.

Etap 4:
Amiga: plansza shoot'em upowa, prowadzimy T-800 w drodze z wieżowca Cyberdyne do furgonetki, a w trakcie ostrzeliwujemy się z oddziałem SWAT.
NES: Budynek Cyberdyne i platformowe rozkładanie ładunków wybuchowych. Podobne zasady jak w zakładzie psychiatrycznym,

Etap 5:
Amiga: kolejny poziom po etapie 2 w którym prowadzimy pojazd, tym razem furgonetkę policyjną z Sarą Connor na pace i uciekamy przed T-1000 znajdującym się w helikopterze policyjnym. Dodatkowo Sara ma za zadanie ostrzeliwać helikopter, a T-800 ma za zadanie wymijać pojazdy.
NES: Kolejny i ostatni na NESie poziom, tym razem również platformowy, tym razem dziejący się w hucie. Spotykamy co jakiś czas T-1000. Zakończenie gry.

Etap 6:
Amiga: Ostatni poziom w którym ponownie walczymy 1 kontra 1 z T-1000 najpierw w trakcie ostrzału, a następnie w zwarciu. Całość dzieje się w hucie.

Podsumowując wersja na NESa wydaje się być bliższa filmowi pod względem fabularnym, wersja Amigowa natomiast jest dla mnie osobiście dużo bardziej grywalna.

Jeżeli miałbym oceniać obie gry to wersja Amigowska dla mnie zyskuje ocenę 6/10, wersja NESowa ocenę 4/10.


Oszukujemy ?

Amiga:
Aby przeskoczyć do kolejnego poziomu użyj pauzy (P) i następnie kolejno wciskaj klawisze od F1 do F10, a następnie naciśnij ESC.

0 komentarze :

Prześlij komentarz